نمایه سازی مقالات علمی برگزیده نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در پایگاه علمی سیویلیکا

بر اساس تفاهم نامه ای که بین دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی و پایگاه علمی سیویلیکا منعقد گردیده است تمامی مقالات علمی شرکت کننده در جشنواره که فرمت کامل مقالات علمی (چکیده، مقدمه و بیان مساله، یافته ها، بحث و نتیجه گیری و منابع) را رعایت کرده باشند پس از بررسی و ارزیابی اولیه در این پایگاه نمایه خواهند شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی کشور در راستای ارج نهادن به تلاش های مجاهدت گونه ی دانشجویان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و …  در صدد است تا با ایجاد فرصتی مناسب امکان مشارکت فعالانه تمامی دانشجویان در زمینه های فوق الذکر را فراهم آورده و همچنین با ایجاد شرایط مناسب جهت انتشار مجموعه مقالات برگزیده به اشاعه ی فرهنگ پژوهش در جامعه ی دانشگاهی یاری رساند.

در این راستا بر اساس تفاهم نامه ای که بین دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی و پایگاه علمی سیویلیکا منعقد گردیده است تمامی مقالات علمی شرکت کننده در جشنواره که فرمت کامل مقالات علمی (چکیده، مقدمه و بیان مساله، یافته ها، بحث و نتیجه گیری و منابع) را رعایت کرده باشند پس از بررسی و ارزیابی اولیه در این پایگاه نمایه خواهند شد.

هدف از چنین اقدامی علاوه بر تقدیر از تلاش های دانشجویان، ايجاد بستري مناسب جهت جلوگيري از پراكنده شدن نتايج تحقيقات و مطالعات دانشجویان است. نمایه سازی و انتشار مقالات علمی دانشجویان در پایگاه علمی سیویلیکا در عین ترغیب دانشجویان به تمرکز بر حوزه های پژوهشی، مانع از دوباره کاری و هدر رفت نیروی انسانی و مالی در عرصه پژوهش خواهد شد.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید