آغاز جشنواره دانشگاهی حرکت از 18 مهر در مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌ها محل هویت‌یابی است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر سیدضیاء هاشمی صبح امروز در همایش میثاق مهر که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، با بیان اینکه مدت زمان چهار ساله دانشجویی خیلی طولانی نیست، اظهار کرد: دانشجویان باید قدر این دوران را بدانند و حال که چنین افتخاری به دست آورده‌اند، سعی کنند یک روز را هم از دست ندهند.

وی ادامه داد: دوران جوانی دورانی پرمخاطره و پر از افتخار است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و نسبت به آن مراقبت نمود.

هاشمی تاکید کرد: باید با کمک اساتید و مشاوران با دو بال علم و فرهنگ شخصیتی علمی و فرهنگی در خود ایجاد کرده و برای سربلندی راه علم و تدبیر را پیگیری نمایید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه‌های مشهد دانشگاه‌هایی پرافتخار و وزیر پرور هستند، کما اینکه مشهد نیز شهر فرهیختگان است.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره از جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه فردوسی افزود: این جشنواره در حال برنامه‌ریزی و پیگیری است و مطمئنا یکی از افتخارات فرهنگی مشهد خواهد بود و هشتمین دوره این جشنواره قرار است 18 مهر ماه در مشهد کار خود را آغاز کند.

هاشمی عنوان کرد: دانشگاه فردوسی میزبان این جشنواره بوده و درحقیقت امسال میزبانی حرکتی علمی و فرهنگی در کشور را در دست دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها گفت: کار جمعی را در دستور کار قرار دهید و در عرصه فرهنگی تلاش خود را مضاعف نمایید. دانشگاه نماد پیشرفت، مدرنیته و علم است و فردوسی نماد فرهنگ و همچنین مشهد نیز نماد شهادت،‌ امامت و سیره رضوی است.

در ادامه این مراسم دکتر محمدکافی، رئیس دانشگاه فردوسی، با بیان اینکه مزیت دانشگاه‌های مشهد علاوه بر مجاورت با امام رضا(ع)، همدلی و همگرایی بین آن‌هاست، اظهار کرد: افتخار همه ما آموزش و تربیت دانش‌آموختگان فرهیخته است و افتخار داریم که چهار وزیر دولت تدبیر و امید از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

وی اضافه کرد: انتظار ما از دانشجویان این است که اهداف بلند و بزرگی را برای خود انتخاب کنند. رمز موفقیت در دانشگاه این است که دانشجو تنها درگیر دروس جاری نباشد و همت خود را در فعالیت‌های فرهنگی واجتماعی نیز به کار گیرد و آنچنان تلاش کند که علاوه بر حوزه‌های تخصصی علمی بتواند کار تیمی و اجتماعی انجام داده و برای مسئولیت‌های بزرگتر‌ آمادگی داشته باشد.

به گزارش ایسنا در انتهای این مراسم سوگندنامه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های مشهد قرائت شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید