متخصصین خون و سرطان کودکان در تهران گردهم می آیند

نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و همایش بین المللی چالش ها در هماتولوژی و آنکولوژی کودکان، از ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای  علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر احسانی با بیان اینکه نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و همایش بین المللی چالش ها در هماتولوژی و آنکولوژی کودکان با حضور اساتید ایرانی و خارجی برتر حوزه خون و سرطان کودکان برگزار می شود، گفت: مشکلاتی که در تشخیص و درمان بیماری های خون یا هماتولوژی در اطفال وجود دارد در این همایش مطالعه خواهد شد.

وی محل برگزاری را سالن همایش‌های بیمارستان محک در دارآباد تهران اعلام کرد و محورهای اصلی همایش را برشمرد: بیماری‌های سرطانی خونی، بیماری‌های اختلال انعقادی، بیماری‌های اختلال خونریزی دهنده، بیماری‌های عدم پاسخگویی مغز استخوان و کاهش فعالیت مغز استخوان، تالاسمی و اختلالات هموگلوبین، بیماری های هموفیلی و… محورهایی هستند که در همایش مطالعه خواهد شد.

دبیر اجرایی نهمین همایش بین المللی چالش‌ها در هماتولوژی و آنکولوژی کودکان، گفت: بانی این همایش بین المللی انجمن خون و سرطان اطفال ایران است که اکنون با حدود ۸۰ عضو متخصص هماتولوژی از سراسر ایران فعالیت دارد.

احسانی افزود: از انجمن‌های مختلفی چون انجمن بین المللی تالاسمی، انجمن بین المللی سرطان اطفال و انجمن بین المللی بیماری های انعقادی با ما همکاری می کنند تا همایش را به بهترین صورت و با کیفیت بالای محتوایی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهمانان خارجی متعددی دعوت شده بودند که متاسفانه به دلیل زمان همایش که در آخر شهریور است بسیاری دعوت ما را نپذیرفتند، گفت: در حال حاضر ۱۲ مهمان خارجی قول حضور در همایش را به ما داده اند که معتبرترین و برترین افراد در این حوزه هستند. دو مهمان از فرانسه خواهیم داشت که برترین های سرطان خون در دنیا هستند.

احسانی با بیان اینکه حدود ۱۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در همایش در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از پزشکان عمومی گرفته تا تخصصی جراحان اطفال، متخصصین بیهوشی، علوم آزمایشگاهی، انتقال خون، پزشکی اجتماعی، پزشکان متخصص اطفال و متخصص خون، رادیوتراپیست ها و …امکان شرکت در همایش را دارند.

وی اضافه کرد: دو ورک شاپ برای آموزش پرستارها در رابطه با مراقبت های بیماران سرطانی خواهیم داشت. کارگاه نحوه مصرف فراورده های خونی و همچنین کارگاه اخلاق پزشکی در رابطه با بیماران سرطانی از دیگر برنامه های جنبی همایش خواهد بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید