همکاری­ آفریقای جنوبی با پژوهشگاه ملی اقیانوس­‌شناسی در قالب پروژه‌های تحقیقاتی خاص

سفیر کشور آفریقای جنوبی به همراه هیاتی در راستای توسعه همکاری‌های مشترک ایران و آفریقای جنوبی در زمینه اقیانوس‌­شناسی از پژوهشگاه ملی اقیانوس­‌شناسی و علوم جوی بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر ناصر حاجی‌زاده ذاکر، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس­‌شناسی و علوم جوی در طول این بازدید که در راستای موافقت­نامه همکاری­‌های علمی و فناوری ایران و آفریقای جنوبی که در سال 2000 میلادی و همچنین نشست اجرایی کمیته مشترک علمی و فناوری ایران و آفریقای جنوبی که در سال 2015 میلادی برگزار شد، ضمن معرفی پژوهشگاه، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و میدانی و دستاوردهای علمی پژوهشگاه ارائه کرد.

 حاجی­ زاده ذاکر خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس­‌شناسی و علوم جوی، متولی اصلی تحقیقات علوم اقیانوس‌­شناسی در کشور است و با مراکز و سازمان­‌های بین‌المللی متعددی همکاری دارد.

 وی آمادگی پژوهشگاه ملی اقیانوس­‌شناسی و علوم جوی را برای همکاری و انجام فعالیت­های پژوهشی با کشور آفریقای جنوبی در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی اعلام کرد.

 بر اساس این گزارش، در این نشست، گزارشی از فعالیت‌ها، امکانات آزمایشگاهی، مراکز ملی وابسته به پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، ایستگاه‌­های پژوهشی و همچنین خلاصه‌­ای از فعالیت شورا­ها و کمیته‌ها که با مسئولیت و همکاری پژوهشگاه اداره می­‌شود، توسط مسئولان بخش‌ها ارائه شد.

 در ادامه این بازدید ویلیام مکس وایت­ هد، سفیر کشور آفریقای جنوبی با اشاره به نحوه همکاری‌های علمی و آموزشی با دانشگاه­‌ها و سازمان‌­های دریایی و اقیانوسی آفریقای جنوبی، همکاری­ مشترک در قالب پروژه‌های تحقیقاتی خاص و همچنین پی­گیری امور را خواستار شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید