اجرای مسابقات خلاقیت و طرح کاپا در فارس

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: این بنیاد در اقدامی ابتکاری، برگزاری مسابقات خلاقیت و طرح کاپا (کاشفان اندیشه پرورشگران استعداد) برای شناسایی استعدادهای برتر در میان دانش آموزان مقطع متوسطه را در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر حبیب شریف در آیین تجلیل از دانش آموزان موفق فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: در طرح کاشفان اندیشه پرورشگران استعداد، استعدادهای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف توسط معلمان شناسایی می‌شود.

وی افزود: سهمیه‌ای نیز برای معرفی استعدادهای برتر به دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز داده شده تا دانشجویان با این ویژگی را به بنیاد معرفی کنند تا از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

رئیس بنیاد نخبگان فارس ادامه داد: در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در این استان، دانشجویان و استعدادهای برتر دیگر دانشگاه‌های فارس نیز توسط کمیته‌ای در این بنیاد شناسایی می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

شریف همچنین با اشاره به اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان (شهاب) برای دومین سال پیاپی در سال تحصیلی جدید در شیراز گفت: چند تن از خیرین نخبه پرور و نیک اندیش آمادگی خود را برای توسعه این طرح در دیگر شهرستان‌های استان فارس اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهاب در سال تحصیلی گذشته برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز اجرا شد.

رئیس بنیاد نخبگان فارس عنوان کرد: این طرح که با نظارت بنیاد نخبگان فارس اجرا می‌شود، از اول مهر ماه 94 برای دانش آموزان پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه چهار و دانش آموزان پایه چهارم ناحیه سه شیراز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در آیین قدردانی از فرزندان فرهنگی نواحی چهارگانه شیراز و فارس از 259 دانش آموز موفق از فرزندان فرهنگیان که در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، المپیادهای علمی و جشنواره‌های ملی رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند، قدردانی شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید