کتابخانه «دکتر بلورچیان» در پژوهشگاه شیمی افتتاح شد

طی مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران از نیم قرن تلاش‌های علمی و خستگی‌ناپذیر «دکتر سیدمحمد بلورچیان» در عرصه آموزش عالی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این مراسم با اعطای لوح سپاس از خدمات ارزنده و به حق «دکتر سیدمحمد بلورچیان»؛ این معلم خستگی ناپذیر تجلیل به عمل آوردند.

همچنین در حاشیه تجلیل از بنیانگذار و موسس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، کتابخانه «دکتر بلورچیان» با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، دکتر محمدرضا امید خواه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و دکتر جعفر توفیقی وزیر اسبق علوم افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، بدون شک می‌توان از پروفسور «سیدمحمد بلورچیان» به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی کشور در رشته شیمی نام برد، چرا که نیم قرن تلاش خستگی ناپذیر در عرصه آموزش و پژوهش حاصل کار این استاد فرهیخته 82 ساله است. وی بنیان‌گذار و موسس پژوهشگاه شیمی و مهندس شیمی ایران است که از سال 68 تا سال 89 ریاست این مرکز علمی را عهده‌دار بوده‌ است و هم اکنون نیز در سمت مشاور عالی پژوهشگاه به تحقیق و پژوهش مشغول است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید