برگزاری دوره‌های پسادکترا در دانشگاه پیام نور از مهرماه

رییس دانشگاه پیام نور از برگزاری دوره‌های پسادکترا در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دوره‌ها از مهرماه جاری در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمدعلی سرلک در پنجمین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان برتر دانشگاه پیام نور، با اشاره به برگزاری همه مقاطع در این دانشگاه گفت: اکنون همه مقاطع در دانشگاه پیام نور وجود دارند و این دانشگاه از ظرفیت خوبی برای توجه به نیازهای مراکز حرفه‌ای و بازار کار برخوردار است و با رایزنی‌هایی که با برخی از مراکز صورت گرفته قرار است این دانشگاه به دو شکل دانشجوی پسادکترا داشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: هم افرادی که دانشگاه معرفی می‌کند و هم افرادی که از طرف موسسات حرفه‌ای معرفی می‌شوند، می‌توانند در دوره پسا دکترا حضور یابند و شیوه حضور آنها به این صورت است که با حمایت دانشگاه روی موضوع خاصی تحقیق می‌کنند و نتایج تحقیق خود را در قالب مقالات علمی پژوهشی ارائه می‌کنند.

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این آیین‌نامه از قبل از طرف وزارت علوم ابلاغ شده بود، اظهار کرد: هر دانشگاهی که توان و زیرساخت‌های لازم را داشته باشد می‌تواند این دوره‌ها را برگزار کند. این آیین‌نامه اکنون در شورای دانشگاه پیام نور به تصویب رسیده و زمینه‌های عملیاتی شدن آن از مهرماه آغاز می‌شود.

سرلک در ادامه با بیان اینکه افتخار دانشگاه پیام نور دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند، افزود: در گذشته رتبه‌های آخر کنکور سراسری، دانشگاه پیام نور را انتخاب می‌کردند، اما ویژگی‌های دانشگاه پیام نور از جمله منبع محوربودن، آزمون‌های متمرکز، استفاده از فناوری‌های جدید و… باعث شده است تا رتبه‌های برتر هم این دانشگاه را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در کنکور سراسری سال 94 بیش از 40 درصد داوطلبان کنکور، دانشگاه پیام نور را برای محل تحصیل انتخاب نمودند.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور بیش از 202 هزار دانشجو در این دانشگاه اظهار کرد: حضور بیش از 202 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور نشانگر این است که این دانشگاه از لحاظ رشد کیفی، کمی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی نشانگر این است که دانشگاه پیام نور اقدامات لازم را انجام داده تا داوطلبان این دانشگاه را از بین دانشگاه‌های دیگر انتخاب کنند.

سرلک با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور از کمترین میزان شهریه برخوردار است، افزود: ما به دنبال این هستیم که خدمات خود را بر مبنای نیاز دانشجویان و جامعه تنظیم کنیم. در این راستا دانشگاه برنامه‌های زیادی در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان اشتغال و ازدواج است، افزود: دانشگاه پیام نور در تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌های مختلف امضا کرده است، پیش‌بینی کرده که وام‌های خوداشتغالی، ازدواج، خودرو، وام برای اعضای خانواده دانشجویان و… را ارائه کند. همچنین تسهیلاتی همچون کار دانشجویی پیش‌بینی شده است.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به دوران پساتحریم اظهار کرد: دانشگاه پیام نور برنامه‌های خوبی برای دوران پساتحریم تدارک دیده است که رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیاد، ایجاد ارتباط بین مراکز صنعتی و دانشگاه، حمایت از ایده‌های برتر، توسعه مراکز فراتر از مرزهای ملی، استفاده از دیپلماسی علمی و… از جمله برنامه‌ها است.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید