سمینار سال جهانی نور در دانشگاه اراک برگزار می‌شود

 

معاون پژوهشی دانشگاه اراک از برگزاری سمینار سال جهانی نور در نیمه دوم مهر ماه 94 خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر علیرضا فضلعلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به زمان‌بندی برگزاری همایش‌ها و سمینارهای در نظر گرفته شده توسط این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: علاوه بر این سمینار، برگزاری همایش دکتر عبدالکریم قریب در 28 شهریور ماه در دستور کار قرار دارد که با حضور وزیر علوم در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

 وی افزود: سمینار توسعه منابع آب نیز در مرحله داوری مقالات قرار دارد و در مهرماه برگزار خواهد شد.

 معاون پژوهشی دانشگاه اراک تصریح کرد: در مهرماه آیین رونمایی از طرح‌های علمی پژوهشی اساتید دانشگاه نیز برگزار خواهد شد که طی آن از 20 الی 30 طرح رونمایی می‌شود. برگزاری این مراسم به دلیل عدم تخصیص اعتبارات در سال جاری به تعویق افتاده است.

 فضلعلی بیان کرد: حدود 15درصد از اعتبارات دانشگاه به بخش پژوهش اختصاص داده شده و از این لحاظ بخش پژوهش تقریباً در اولویت‌های آخر قرار گرفته است.

 وی با اشاره به برنامه‌های دانشجویی این دانشگاه، افزود: برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکند ادامه خواهد داشت، همچنین سایر بزرگداشت‌ها و برنامه‌های روتین پژوهشی در آذرماه تدارک دیده شده که متعاقباً اعلام خواهند شد.

معاون دانشگاه با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه اراک رتبه دوم کشوری را در ارزیابی پژوهش‌های استانی توسط وزارت علوم کسب کرده است، افزود: در مجموع با توجه به میزان بودجه‌ها در این حوزه، پژوهش‌های جاری در سطح مثبتی هستند بویژه اینکه در زمان استاندار سابق دو ثبت شرکت در این دانشگاه صورت گرفت که شامل شرکت توسعه فناوری آفتاب دانش و شرکت توسعه فناوری صنعت آلومینیوم است.

 وی تصریح کرد: کشور به دلیل وجود رکود چندان به فکر پژوهش نیست و در این خصوص هم دانشگاه‌ها و هم صنایع دچار مشکل شده‌اند.

 فضلعلی با اشاره به نوع حمایت از دانشجویان در این حوزه، گفت: حمایت‌ها در سطح کارشناسی توسط معاونت دانشجویی تحت عنوان انجمن‌های علمی دنبال می‌شود و امور حمایتی در سطح ارشد و دکتری نیز در قالب حمایت از پایان‌نامه‌ها و در اختیار گذاشتن اعتبارات پیگیری می‌شوند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید