فرهنگ نوین مهندسی عمران منتشر شد

http://www.bananews.ir/ کتاب فرهنگ نوین مهندسی عمران توسط نشر کتاب دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، تدوین این اثر ارزشمند درسال 1362 به همت آقای دكتر حسن مقدم، استاد دانشگاه صنعتی شریف، و مولف كتاب مهندسی زلزله، مبانی و كاربرد آغاز شد و طی سه دهه با هدف دفاع از زبان ملی در قلمرو مباحث فنی و مهندسی بی وقفه ادامه یافت.

برخی از ویژگیهای این اثر به شرح زیر است:

* مشتمل بر بیش از 35000 واژه فنی انگلیسی در زمینه مهندسی عمران و رشته‌های وابسته نظیر سازه، معماری، شهرسازی، نقشه‌برداری، مدیریت ساخت، ژئوتكنیك، آب، فاضلاب، محیط زیست، راه، ترافیك، حمل و نقل، زلزله، زمین‌شناسی، هواشناسی، معدن، مهندسی مواد، سد، مهندسی ساحل و … است.

* جامعیت این فرهنگ حاصل شیوه خاص مولف در تدوین آن است: گردآوری دهها هزار فیش در طول دوران فعالیت دانشگاهی و حرفه‌ای مولف، و مقابله آن با صدها مرجع ایرانی و خارجی، بهره‌گیری از دانش همكاران صاحب‌نظر و دانشنامه‌های معتبری همچون مك گروهیل.

* پرهیز از شتابزدگی، و بهره‌گیری از خلاقیت، تجربه و دانش مولف، و همكاران دانشگاهی و اكتفا نكردن به ترجمه صرف پشتوانه و مایه اصلی كار بوده است.

* با تاكید بر واژه‌سازی صدها معادل فارسی جدید در برابر لغات انگلیسی قرار گرفته‌اند از جمله همپایه به جای نرمالیزه، راه آشیانه به جای تاكسی وی، و راهیاب بجای روتر.

کسب اطلاعات بیشتر

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید