جزئیات همکاریهای بین المللی دانشگاه امیرکبیر/ جذب استاد همکار

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر از برنامه این دانشگاه برای جذب اساتید ایرانی دانشگاههای معتبر خارجی به عنوان استاد همکار در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ احمد معتمدی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه های در دست اقدام دانشگاه امیرکبیر برای تعامل با دانشگاههای خارجی گفت: جذب اساتید ایرانی را به عنوان استاد همکار در برنامه داریم که تاکنون نیز چند قرارداد در این زمینه بسته شده است تا در سال تحصیلی جدید از این اساتید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی از کشورهای منطقه نیز در برنامه است، افزود: این دانشجویان عمدتا از کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس و نیز کشورهای آسیای میانه جذب شده اند و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته رشد خوبی را در جذب دانشجویان خارجی شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: هم اکنون ۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه امیر کبیر برای تحصیل جذب شده اند که این رقم در سال گذشته ۳۵ نفر بوده اند.

وی با اشاره به قراردادهای جذب اساتید و دانشجویان خارجی و نیز ارتباط با دانشگاههای معتبر خارجی گفت: قراردادهای خوبی با دانشگاههای اروپایی برای برگزاری دوره های مشترک علمی منعقد شده است به نحوی که با یکی از دانشگاههای معتبر اروپایی برای برگزاری دوره های تحصیلی MBA و DBA قرارداد منعقد کرده ایم که بخشی از این دوره ها در ایران و بخشی دیگر در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

معتمدی از ایجاد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: در این زمینه با مراکز تحقیقاتی اروپایی و از دانشگاههای آلمان، انگلیس و هلند چند قرارداد امضا کرده ایم تا دانشجویان دکترای ما به صورت کوتاه مدت در این مراکز تحقیقاتی مشغول به فعالیت شوند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه جذب اساتید ایرانی و همکاری با دانشگاههای معتبر خارجی در برنامه این دانشگاه به صورت گسترده قرار دارد، ادامه داد: در این زمینه کار ما متوقف نشده و هر سال به تعداد این قراردادها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به توافقات سیاسی کشور نیز گفت: بخش های علمی در زمان تحریم نسبت به سایر بخش های کشور کمتر لطمه دیدند اما در هر صورت انجام توافقات سیاسی برای برقراری ارتباط با مراکز علمی خارج از کشور مثبت ارزیابی می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید