اراک میزبان بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان جزئیات بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ حجت الاسلام دکتر علیرضا صادق زاده ضمن تشریح جزئیات برگزاری بیست و پنجمین جشنواره‌ فرهنگی و هنری دانشجو معلمان گفت: امسال بیست و پنجمین جشنواره هنری، ادبی و علمی دانشگاه در گستره ملی با 27 رشته متنوع در دو بخش خواهران و برادران توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و به میزبانی پردیس شهید باهنر استان مرکزی برگزار می‌شود.

 دکتر صادق زاده ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر دانشجو معلّمان را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: بیش از 15 هزار دانشجو معلم از سراسر کشور در سطح استانی در رشته های 27 گانه جشنواره هنری، ادبی و علمی مشارکت داشتند که این حضور نسبت به تجارب سال های گذشته کم نظیر است.

 به گفته وی، این جشنواره ها علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های فرهنگی دانشجو معلمان به تقویت فضای همدلی، هم افزایی، تعامل فرهنگی واجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین دانشجو معلمان کمک می‌کند و باعث بروز ظرفیت‌های بالقوّه هنری دانشجو معلمان می‌شود.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به گستردگی برنامه های فرهنگی گفت: سیاست ما در باره این جشنواره‌ها، جذب و حضور حداکثری دانشجو معلمان در این فعالیت‌ها و ایجاد موج فرهنگی موردنیاز در فضای دانشجویی و در نهایت تعمیق فرآیند تربیت دانشجو معلمان و آموزش آنان برای ایفای نقش معلمی در آینده است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به دریافت بیش از 1600 اثر برگزیده از سوی نفرات برتر استانها گفت: در بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان رقابت ها در 27 رشته و در 4 بخش پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری در رشته های زیر برگزار می شود:

– بخش پژوهشی شامل رشته های؛ تحقیق و پژوهش، مقاله نویسی، نقدو بررسی کتاب، تلخیص کتاب

– بخش فناوری شامل رشته های تولید نرم افزار، وبلاگ نویسی، تولید بازی های رایانه ای، پویا نمایی

– بخش ادبی شامل رشته های شعر، داستان نویسی، فیلم نامه نویسی، نمایشنامه نویسی، نشریه دانشجویی مکتوب، نشریه الکترونیکی

– بخش هنری شامل رشته های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، خط تحریری، عکاسی، طراحی پوستر، تذهیب، معرق، تئاتر، نمایش عروسکی، سرود، فیلم کوتاه، نماهنگ

 صادق زاده با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین نهاد تخصصی تربیت معلم در کشور است افزود: ما برای تعمیق و تقویت ساحت زیبایی‌شناختی و هنری دانشجویان برنامه های متنوعی داریم. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به لحاظ ماهیت اختیاری، انتخابی و خودانگیخته آن‌ها شایان توجه است و لذادر این دانشگاه نیز یکی از وجوه تمایز اصلی برنامه تربیتی مدنظر برای عموم دانشجو معلمان، گستره متنوع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که درصددتأثیرگذاری بر فرآیند تکوین و تعالی هویت حرفه‌ای معلمان است.

 دکتر صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برتری این جشنواره نسبت به جشنواره های پیشین گفت: امسال برخی رشته ها مانند طراحی، نقد و بررسی کتاب و تلخیص کتاب برای اولین بار به رشته های مسابقات اضافه شده است و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجو معلمان مواجه هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،‌بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجو معلمان سراسر کشور از 11 شهریور در پردیس شهید باهنر استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید