برگزاری نخستین استارتاپ‌ویکند با موضوع «توسعه‌ پایدار روستا» در مشهد

 

اولین استارتاپ‌ویکند کشور با موضوع «توسعه‌ پایدار روستا» و با هدف تزریق ایده و تفکر نخبگانی به روستا و استفاده از پتانسیل خود روستاییان برای عملیاتی کردن آنها برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ جواد سرگلزایی، رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با همکاری استانداری، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دانشگاه‌ها و موسسات علمی استان، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر دارد برنامه جمعه‌کارآور با محوریت توسعه پایدار روستایی و با عنوان «اشتغال زایی در روستا» را در تاریخ 11 تا 13 شهریور ماه امسال برگزار کند.

 وی افزود: این اقدام با هدف تزریق ایده و تفکر نخبگانی به روستا و با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و علمی استان برگزار می‌شود. در این طرح که برای اولین‌بار در کشور اجرا می‌شود، تلاش خواهد شد با همکاری خود روستاییان و استفاده از ظرفیت‌های آنان ایده‌های نخبگان و مستعدان‌ برتر عملیاتی و اجرایی شود.

 وی توجه به انرژی­‌های محلی و آب سالم، سلامت تولیدات روستایی و همچنین تولید ارگانیک در روستا را از مهمترین رویکردهای این جمعه‌کارآور عنوان و تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در روستا مرتبط با شناسنامه روستا و اسناد بالادستی آن مانند صنعت تبدیلی خشکبار، بسته‌بندی آن­ها و تولید صنایع دستی (گلیم و فرش، ساخت ماشین آلات کوچک برای کالاهای معمولی روستایی، نجابت کار و تغییر شئونات کار در روستا، تولیدات درآمدزا (فروش تولیدات الکترونیک کالای روستایی) و تقویت ICT روستا جهت این تولیدات، بازاریابی کالای روستایی از دیگر اهدافی است که در این استارتاپ‌ویکند پیگیری خواهد شد.

 رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه این اقدام در ابتدا در سه روستا به صورت پایلوت برگزار می‌شود، از حمایت مالی از برگزیدگان خبر داد و تصریح کرد: طرح برگزیده در کارگروه مربوطه بنیاد نخبگان استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت با کسب مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به عنوان شرکت‌ دانش‌بنیان پیشران و یا نوپا در پارک علم‌وفناوری مستقر و از امکانات و تسهیلات آن بهره‌مند شود. ضمناً طرح برگزیده می‌تواند از تسهیلات مالی صندوق کارآفرینی و دیگر صندوق‌های مالی سطح استان با همکاری استانداری، برخوردار شود.

 سرگلزایی در پایان با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان به عنوان نهادی فرادستگاهی از هرگونه تصدی‌گری در امور اجرایی این طرح پرهیز کرده است، خاطرنشان کرد: این بنیاد در تمام مراحل به عنوان حامی و نظارت‌کننده حضور دارد.

 بر اساس این گزارش، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان خراسان رضوی و یا تماس با شماره تلفن 37139601 051 برای حضور در این طرح ثبت‌نام کنند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید