فراخوان پذیرش حمایت از استارتاپهای فناوری اطلاعات

فراخوان پذیرش استارتاپهای حوزه فناوری اطلاعات از سوی شتابدهنده استارتاپی مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تهران اعلام شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛محسن ملایری، مدیرعامل مرکز شتابدهنده استارتاپی مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تهران، در جریان بازدید خبرنگاران از نحوه استقرار و فعالیت کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات، از اعلام فراخوان پذیرش استارتاپهای متقاضی دریافت تسهیلات خبر داد.

وی با بیان اینکه در چرخه پذیرش استارتاپها از سوی این شتابدهنده، متقاضیان تا ۲۹ شهریورماه جاری برای ثبت نام از طریق نشانی اینترنتی http://www.avatech.ir زمان دارند، در مورد نحوه حمایت از این کسب و کارها اعلام کرد: در این مرحله ۲۰ استارتاپ برای ورود به دوره ۶ماهه پیش‌شتابدهی پذیرفته می‌شوند که ضمن دریافت سرمایه اولیه، از فضای کار رایگان و دسترسی به شبکه بزرگ مربیان نیز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل این شتابدهنده کسب و کارهای نوپا، ارائه آموزش‌های کاربردی برای توسعه کسب وکار، بهره‌مندی از شبکه مربیان کارآزموده و اتصال استارتاپها به شبکه سرمایه‌گذاران را از مهمترین ویژگیهای این اقدام عنوان کرد.

وی گفت:۱۰ تیم منتخبی که از مهرماه سال ۱۳۹۳ و همزمان با تاسیس این شتابدهنده پذیرفته شدند از سوی ۹ سرمایه‌گذار مبلغی حدود ۴.۵۸ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده‌اند.

ملایری افزود: برای استارتاپ‌های دوره نخست ۳۲ کارگاه و ۱۲ رویداد عمومی با موضوعات متفاوتی چون چالش‌های حقوقی، مارکتینگ، طراحی محصول، تبلیغات و مدیریت تیم برگزار شده  و همچنین از مشورت‌های ۵۶ مربی در ۲۱۸ جلسه با موضوعات فنی و تکنیکی بهره گرفته شده است؛ در مجموع ۸۵ نفر در استارتاپهای دوره نخست مشغول به کار بودند که میانگین سنی آن‌ها ۲۸ سال و میانگین تجربه کاری آنها ۷ سال بود. همچنین ۷۰ درصد بنیانگذاران استارتاپهای دوره نخست تحصیلات مرتبط به فعالیت استارتاپ‌های خود داشتند.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم حمایت از استارتاپها نیز،  از میان ۲۲۰ استارتاپ متقاضی ۲۰ استارتاپ با زمینه‌های کاری مانند تجارت الکترونیکی، موبایل، بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، رایانش ابری و خدمات نرم‌افزاری مورد پذیرش قرار گرفتند که هم اکنون در حال طی مراحل رشد خود قرار دارند.

ملایری با ارایه آماری از سرمایه‌گذاری شتابدهنده‌ها در اروپا گفت: تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۹ میلیون دلار سرمایه توسط شتابدهنده ها برای استارتاپها در این منطقه جذب شده که مقایسه این آمار با جذب ۳۵ میلیون دلاری سرمایه برای استارتاپهای آمریکای لاتین، نشان دهنده دسترسی متوازن استارتاپها در تمام نقاط جهان به سرمایه است و ایجاد این شرایط مشابه هم برای رشد استارتاپهای ایرانی لازم است.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید