کتاب زبانشناسی حقوقی رونمایی می‌شود

http://www.callforpapers.ir/کتاب «زبان شناسی حقوقی؛ درآمدی بر زبان، جرم و قانون›› نوشته سیروس عزیزی و نگار مومنی رونمایی می‌شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مراسم رونمایی از این کتاب که به کوشش سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است، روز سه شنبه 20 تیرماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد.

در این برنامه سیروس عزیزی و نگار مومنی مولفین اثر، محمد سلگی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، فرزان سجودی زبانشناس و دانشیار گروه نمایش دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران، علی رحیمی استادیار در حوزه زبانشناسی کاربردی و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و بلقیس روشن استادیار رشته زبان شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور به بحث و بررسی درباره جنبه‌های مختلف کتاب «زبانشناسی حقوقی؛ درآمدی بر زبان، جرم و قانون» می‌پردازند.

مراسم رونمایی از این کتاب در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فخر رازی، کوچه شهدای ژاندارمری، پلاک 72 ، ساختمان شماره دو جهاد دانشگاهی، طبقه دوم برگزار می‌شود.

کتاب «زبانشناسی حقوقی؛ درآمدی بر زبان، جرم و قانون» حاصل مطالعه ده‌ها پرونده و مشاهده ده‌ها بازجویی است.

این اثر دارای 6 فصل است؛ مولفان در فصل اول به معرفی زبانشناسی حقوقی و پیشینه آن و برخی اطلاعات اولیه مربوط به جرم و انواع آن می‌پردازند. در فصل دوم اطلاعات حقوقی که مناسب زبانشناسان است ارائه می‌شود. فصل سوم به معرفی جرم شناسی و ادله زبانی اختصاص دارد. در فصل چهارم مهم ترین اصول زبانشناختی که برای تحلیل گفتمان حقوقی لازم است ارائه می شود. فصل پنجم و به ویژه در فصل ششم حاصل مراجعات مکرر نگارندگان به دادسرا و پلیس آگاهی تهران بزرگ است و دو فصل سعی شده تحلیل مناسبی از گفتمان حقوقی ارائه داده شود.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید