رقابت 8 کشور دنیا در المپیاد ریاضی، شیمی و آمار به میزبانی همدان

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور بین‌الملل آزمون‌های سازمان سنجش از رقابت 68 دانشجو از هشت کشور دنیا در المپیاد ریاضی، شیمی و آمار امسال به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر بهروز کاوه‌ای در جمع خبرنگاران، با اشاره به دوره‌ آزمون‌های برگزار شده در سال‌های گذشته یادآور شد: برگزاری این آزمون بین‌المللی در رشته آمار دومین دوره، ریاضی شانزدهمین و شیمی هشتمین دوره است و به علت اینکه رشته‌های مادر محسوب می‌شوند منتخب برگزاری در المپیاد هستند.

وی با بیان اینکه آزمون این المپیاد بین‌المللی است، افزود: ابتدا در سطح ملی یک آزمون شامل سه مرحله برگزار می‌شود که برگزیدگان این آزمون‌ها یک تیم 5 نفره از سه رشته ریاضی، آمار و شیمی بوده که انتخاب می‌شوند و با کشورهای دیگر در المیپاد رقابت می‌کنند.

کاوه‌ای با بیان اینکه دو کشور گرجستان و الجزایر نتوانستند خود را به المپیاد شیمی، ریاضی و آمار برسانند، تصریح کرد: در حال حاضر در این المپیاد از هشت کشور در مجموع 68 دانشجو شرکت کرده‌اند که طی امروز و فردا آزمون‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه المپیاد شیمی، ریاضی و آمار در سطح دنیا گفت: با توجه به تاریخچه این المپیاد، کشورهای بسیار قوی از جمله آلمان، روسیه و چین هرساله در آزمون‌های کشور ما شرکت داشته‌اند و در حال حاضر کشورهای روسیه، تاتارستان، هند، عراق، ترکمنستان، عمان، سریلانکا و ایران در این المپیاد حاضر هستند.

کاوه‌ای در ادامه سطح علمی آزمون‌ها را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: این آزمون به زبان انگلیسی است و به صورت تشریحی برگزار می‌شود که در سه رشته به تفکیک سوال‌هایی طرح شده است.

وی با بیان اینکه این المپیاد ایرانی است، اظهار کرد: این سبک برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کشورهای دیگر وجود ندارد و تنها در یک رشته ریاضی با عنوان مسابقات علمی هر سال در یک کشور انجام می‌شود.

کاوه‌ای در بخش دیگری با بیان اینکه بدون شک برترین‌های این آزمون نشان‌دهنده بهتر بودن دانشگاه‌های مختلف است، گفت: این آزمون هرساله به صورت چرخشی در یک دانشگاه برگزار می‌شود تا همه دانشگاه‌های کشور سهیم باشند که امسال دانشگاه بوعلی‌سینا به علت تاریخی بودن این شهر انتخاب شده است.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور بین‌الملل آزمون‌های سازمان سنجش در پایان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 28 مرداد، مراسم اختتامیه برگزار می‌شود که در این مراسم برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز اعلام و جوایز به آنها اهدا می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید