روند پیری با تزریق خون جوان به افراد سالمند قابل کنترل است

 مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد، تزریق خون افراد جوان بدلیل دارا بودن ترکیبات سودمند برای مغز می‌تواند به کاهش علائم آلزایمر و حتی معکوس کردن روند پیری کمک کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ تحقیقات صورت گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهند خون جوان و تازه می‌تواند برخی از اثرات پیری در مغز افراد سالمند را معکوس کند؛ بعنوان مثال، خون جوان می‌تواند به ارتقاء یادگیری و حافظه و همچنین تولید سلول‌های مغزی جدید کمک کند.

در آزمایش‌های صورت گرفته، عروق خونی موش جوان به موش پیر متصل شدند، بطوریکه دو حیوان از یک منبع خونی مشترک استفاده می‌کردند؛ نتایج نشان داد، روند بهبود موش پیر دچار آسیب‌دیدگی– شامل بازسازی عضلات و استخوان‌ها–  پس از دریافت خون جوان و تازه بطور قابل توجهی با سایر موش‌های پیر که این خون را دریافت نکرده بودند، تفاوت داشت.

همچنین در موش پیر دریافت‌کننده خون جوان، افزایش تعداد سلول‌های مغزی جدید در بخشی از مغز مرتبط با حافظه مشاهده شد.

محققان معتقدند که هورمون‌ها و فاکتورهای رشد در خون جوان و تازه، مسئول اثرات جوانسازی، کمک به بازسازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده هستند.

آزمایش تزریق پلاسمای خون از سال گذشته در بیمارستان زوکر هیل ساید نیویورک آغاز شده است. در این روش، پلاسمای جوان به بیماران سالمند مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط تزریق می‌شود.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید