فراخوان ثبت نام مدرسه تابستانی آزمایشگاه ژنتیک مولکولی

http://www.callforpapers.ir/هشتمین و نهمین دوره آموزشی تکنیک‌های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی با عنوان “از ژن تا پروتئین” مرداد و شهریور ماه امسال در قالب مدرسه تابستانی در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در این دوره‌های کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقه‌مند به انجام پروژه‌های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه ریزی شده است، تکنیک‌های معمول آزمایشگاهی مانند PCR، استخراج DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، کشت باکتری، بیان و استخراج پروتئین، الکتروفورز ژل آگارز و SDS-PAGE و … به صورت عملی و نظری آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به زبان انگلیسی اعطا می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دوره آموزشی PCR با موضوعات «اصول کار در آزمایشگاه مولکولی»، «آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR»، «انجام PCR»، «انواع مختلف و کاربردهای PCR»، «مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA» و «مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج» ارائه می‌شود.

کارگاه آموزشی «مهندسی ژنتیک، کلونینگ DNA» نیز با عناوین «اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA»، «کاربردهای مهندسی ژنتیک»، «آنزیم‌های برشی و هضم آنزیمی»، «واکنش الحاق (Ligation) و کلونینگ DNA هدف»، «انتقال DNA نوترکیب به باکتری پذیرنده E. Coli»، «روش‌های مختلف آنالیز مولکولی صحت کلونینگ»، «تائید کلونینگ با تکنیک Colony PCR»، «الکتروفورز و مشاهده نتایج بررسی کلونی‌های نوترکیب» و «استخراج DNA با استفاده از کیت» دایر می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه برپایی این دوره‌ها، پنجم مردادماه آخرین مهلت ثبت نام هشتمین دوره و 9 شهریورماه نیز آخرین مهلت ثبت نام نهمین دوره این کارگاه آموزشی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://www.nigeb.ac.ir/web/guest/home مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید