رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی از سوی موسسه QS منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی توسط موسسه QS در سال 2015 اعلام شد که بر اساس آن دانشگاه ملی سنگاپور رتبه نخست در بین 300 دانشگاه برتر آسیا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ موسسه کیو اس (QS) برای سومین سال متوالی است که دانشگاه‌های آسیا به استثنای منطقه خاورمیانه را رتبه‌بندی می‌کند.

بر اساس اعلام گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، روش شناسی رتبه بندی آسیایی کیو اس بر اساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاه طراحی شده است و از 9 شاخص اصلی بررسی شهرت دانشگاه (30 درصد)، ارزیابی کارفرمایان (10 درصد)، نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو (20 درصد)، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی (15 درصد)، دانشجویان بین‌المللی (2.5 درصد)، هیئت علمی بین‌المللی ( 2.5 درصد)، نسبت تبادلات دانشجویی در سطح داخلی ( 2.5 درصد) و نسبت تبادلات دانشجویی در سطح بین‌المللی ( 2.5 درصد) استفاده می‌کند.

ISC اعلام کرد، همانند رتبه بندی سال گذشته، دانشگاه ملی سنگاپور رتبه نخست در بین 300 دانشگاه برتر آسیا را به خود اختصاص داده است و نمونه موفقی از دانشگاه‌های آسیا در رقابت با دانشگاه‌های تراز اول جهان است. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی کیو اس در سال 2014 رتبه 22 را بدست آورد که نشان از عملکرد مطلوب و برنامه‌های محقق شده بین‌المللی این دانشگاه در عرصه بین‌المللی است.

گروه رتبه بندی ISC در ادامه گفت: دانشگاه ملی سنگاپور با جذب 37 هزار دانشجو از حدود 100 کشور با دیدگاه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع و با دارا بودن 25 مرکز تحقیقاتی و علمی به عنوان یک برند مطرح دانشگاهی در سطح جهان شناخته می‌شود.

این گروه افزود: از اهم برنامه‌های دانشگاه ملی سنگاپور در برنامه میان مدت این دانشگاه می‌توان به تقویت اعضای هیات علمی، تبادل دانشجو در سطح بین المللی، کارآموزی و کارآفرینی دانشجویان در سطح داخلی و خارجی، ارائه فرصت و چالش دانشجویان به درک توانایی‌های بالقوه خود اشاره کرد.

دانشگاه هنگ کنگ با یک پله رشد نسبت به رتبه بندی سال 2014 در جایگاه دوم، موسسه علوم و فناوری پیشرفته از کشور کره جنوبی در جایگاه سوم است، نکته حائز اهمیت در مورد این دانشگاه این است که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فناوری و تکنولوژی کشور کره مدیون فعالیت‌های علمی و فارغ التحصیلان توانمند این مرکز آموزشی‌پژوهشی است. دانشگاه تکنولوژی نانیانگ سنگاپور در جایگاه چهارم، دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ در جایگاه پنجم، دانشگاه چینی هنگ کنگ در جایگاه ششم، دانشگاه پکینگ چین در جایگاه هفتم، دانشگاه ملی سئول در جایگاه هشتم، دانشگاه سیتی هنگ کنگ در جایگاه نهم و دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ در جایگاه دهم قرار دارد.

بر اساس اعلام گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، حضور پررنگ دانشگاه‌های سنگاپور و هنگ کنگ هر یک با دارا بودن دو و چهار دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر آسیا نشان از عملکرد و سیاست گذاری موفق علمی این کشورها در سطح بین‌الملل است، به نحوی که دانشگاه نوپای تکنولوژی نانیانگ سنگاپور با قدمتی 25 ساله که دومین دانشگاه برتر سنگاپور محسوب می‌شود با دارا بودن 33 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی و همکاری با موسسات تراز اول دانشگاهی دنیا مانند امپریال کالج لندن و دانشگاه فناوری ماساچوست و همکاری مستمر با رهبران صنعتی دنیا از جمله بی ام و، رویس رویس و سایر شرکت‌های مطرح دنیا، درآمد صنعتی بالایی را برای کشور و دانشگاه به ارمغان آورده است.

از 300 دانشگاه آسیایی که توسط کیو اس در سال 2015 رتبه‌بندی شده‌اند، 74 دانشگاه متعلق به چین، 70 دانشگاه ژاپن، 45 دانشگاه کره جنوبی، 28 دانشگاه تایوان، 21 دانشگاه مالزی، 17 دانشگاه هند، 11 دانشگاه تایلند، 10 دانشگاه پاکستان،7 دانشگاه هنگ کنگ، فیلیپین چهار دانشگاه، بنگلادش و ویتنام و سنگاپور دو دانشگاه، برونئی، ماکائو و سریلانکا یک دانشگاه حضور دارند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید