فراخوان همايش «چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و روسيه در افق 1404»

http://www.ostan-mz.ir/images/stories/news/4910771321197666.jpgهمايش «چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و روسيه در افق 1404» با حضور استادان و انديشمندان دانشگاه‌هاي ايران به همراه استادان دانشگاه‌هاي روسيه از 16 تا 18 ارديبهشت ماه سال آينده در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دكتر محمدرحيم عيوضي، دبير علمي همايش «چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و روسيه در افق 1404» در خصوص اهداف برگزاري اين همايش اظهار كرد: يكي از اولويت‌هاي دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) براي گسترش روابط و همكاري‌هاي علمي بين‌المللي با كشور روسيه است كه در اين خصوص در پنج سال اخير تفاهم‌نامه‌هاي فراواني براي گسترش همكاري‌هاي علمي و فناوري مشترك با مراكز آموزش عالي روسيه منعقد شده است.

وي افزود: برگزاري اين همايش علمي دوجانبه، يكي از توافقات مهم اين دانشگاه با دانشگاه‌هاي كشور روسيه است و در همين راستا كميته علمي همايش «چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و روسيه در افق 1404»، به منظور امكان‌سنجي برگزاري اين همايش با برپايي جلسات مشترك و تدوين محورهاي آن، جلسات متعددي برگزار كرده است.

عضو هيات علمي دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) ادامه داد: راه‌اندازي رشته آينده پژوهي در مقطع دكتري براي اولين بار در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) و اخذ مجوز اولين نشريه آينده پژوهي و تاسيس مركز آينده پژوهي، ضرورت گسترش دايره آموزش به حوزه پژوهش را نشان مي‌دهد.

وي افزود: به منظور ترويج آينده پژوهي در كشور، علاوه بر ضرورت تمركز در آموزش، بايد در نشست‌هاي تخصصي، مسائل حائز اهميت و راهبردي نيز مورد كنكاش قرار گيرد و به همين منظور اين همايش از حمايت ويژه گروه آينده پژوهي اين دانشگاه برخوردار است.

عيوضي در ادامه، مواردي از قبيل زمينه‌هاي همكاري علمي و فني، روابط فرهنگي و تاريخي، روابط سياسي، مصالح و راهبردهاي دفاعي و امنيتي و همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري ايران و روسيه را از جمله موضوعات مورد بحث در اين همايش عنوان و تصريح كرد: علاقه‌مندان مي‌توانند خلاصه مقالات خود را در ارتباط با موضوعات ذكر شده تا پايان دي ماه و همچنين اصل مقالات را تا پايان بهمن ماه سال جاري به دبيرخانه همايش واقع در قزوين، دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره)، دفتر همكاري‌هاي علمي بين‌المللي و يا به رايانامه iran.russia2025@gmail.com ارسال كنند.

دبير علمي همايش «چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و روسيه در افق 1404» برنامه‌هايي از قبيل سخنراني‌هاي علمي و ميزگردهاي تخصصي، ديدار با مقامات عالي رتبه كشور، برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي همكاري‌هاي علمي بين‌المللي مشترك ايران و روسيه، بازديد از مراكز علمي و تحقيقاتي و اجراي پانل‌هاي تخصصي را از برنامه‌هاي جانبي اين همايش ياد كرد.

وي همچنين، سفارت و رايزني علمي جمهوري اسلامي ايران در روسيه، مركز همكاري‌هاي فناوري و نوآوري رياست جمهوري، دانشگاه تهران، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه دفاع ملي، وزارت امور خارجه، موسسه آموزش و تحقيقات دفاعي و آكادمي بين‌المللي آينده پژوهي مسكو، دانشگاه هاي فداران و تربيت معلم قازان روسيه را به عنوان حمايت كنندگان اين همايش معرفي كرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید