برگزاری مسابقه طراحی دو یادمان ملی در دانشگاه آزاد

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقه طراحی یادمان های ملی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ مهندس محسن هاشمی با بیان اینکه با وجود گذشت ۲۷ سال از پایان جنگ تحمیلی و به شهادت رسیدن بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاکنون یادمان جامعی در کشور، به پاس گرامیداشت شهدای ایران زمین احداث نشده، گفت: اکثر کشورهای جهان که شاهد رویدادهایی مانند جنگ های بین المللی و داخلی بوده اند، برای گرامیداشت کشته شدگان وطن، اقدام به احداث یادمان های باشکوهی از سربازان وطن کرده اند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان بزرگترین دانشگاه ایران اسلامی، این رسالت را وظیفه خود می داند که با احداث یادمان نام – نوشته ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس در مجاورت مسجد امام علی(ع) و مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) در واحد علوم و تحقیقات، ضمن ایجاد یک اثر تاریخی و پروژه ماندگار فرهنگی مبتنی بر هنر فاخر و جذابیتی منحصر به فرد، ادای دین به خانواده های معظم شهدا بعمل آورد.

مهندس هاشمی همچنین از احداث یادمان نام – نوشته مشاهیر علمی و فرهنگی ایران خبر داد و اظهار داشت: این یادمان در راستای گرامیداشت دانشمندان، علما، نخبگان و هنرمندان ایران در طول تاریخ است. لذا در نظر داریم یادمان مشاهیر را نیز در مجاورت کتابخانه بزرگ و مرکز اسناد واحد علوم و تحقیقات احداث کنیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در جهت ارتقای کیفی و هنری این اثر ماندگار، در نظر داریم طراحی یادمان نام – نوشته ۲۲۰ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین یادمان مشاهیر ایران را به مسابقه بگذاریم.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ،محسن هاشمی در ادامه ضمن دعوت از اساتید، متخصصان و دانشجویان رشته های معماری و گرافیک برای شرکت در این مسابقه، اظهار داشت: علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی این مسابقه به آدرس اینترنتی www.omran.iau.ac.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید