همکاری هیات عالی جذب برای تسریع استخدام هیات علمی در دانشگاه آزاد

http://www.callforpapers.irدبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از همکاری همه جانبه این هیات با دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تسریع در روند جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر جواد محمدی با اشاره به برگزاری همایش منطقه ای هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات اجرایی جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، گفت: در نشست مذکور مشکلات این حوزه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مشخص شد که برخی از ابلاغیه های داخلی باعث کندی این مسیر بوده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، فرآیند جذب در دانشگاه آزاد اسلامی باید پنج ماهه طی شود اما بعضا شاهد افزایش این مدت تا دو سال بودیم که عواملی نظیر بخشنامه های داخلی دانشگاه آزاد اسلامی، ناقص بودن پرونده ها، عدم اطلاع هیات های اجرایی جذب از آیین نامه ها و قوانین و تاخیر وزارت علوم در پاسخ دهی به پروندها موجب کُندی این روند شده است.

محمدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت ارزشمند و مغتنم در جهت پیشبرد اهداف و منافع علمی کشور است که می تواند با کمک به وزارت بهداشت و وزارت علوم، بار بزرگی را از دوش دولت بردارد، گفت: جذب 20 هزار عضو هیات علمی ظرف چهار سال کار بزرگی است و گام مهمی در جهت جذب نخبگان کشور در آموزش عالی و جلوگیری از خروج محققین و سرمایه های انسانی انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: هیات اجرایی جذب استان تهران دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین هیات های اجرایی جذب در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است، زیرا با برگزاری جلسات مستمر و منظم پرونده های زیادی را بررسی و برای جذب متقاضیان اقدام کرده است.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون بسیاری از مشکلات جذب در دانشگاه آزاد اسلامی را حل می کند، یادآور شد: جلسات مشترکی بین هیات عالی جذب، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع نقص پرونده های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

وی همچنین گفت: انتظار ما از مسئولان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی این است که در این جلسات حضور مستمر و فعال داشته باشند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید