جایزه ادبیات بین‌الملل آلمان به «آموس اوز» رسید

http://www.callforpapers.ir«آموس اوز» نویسنده معروف موفق شد جایزه ادبیات بین‌الملل کشور آلمان را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ جایزه ادبیات بین‌الملل کشور آلمان در این دوره به رمان «یهودا» نوشته آموس اوز نویسنده و فعال صلح‌طلب مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی تعلق گرفت.

این کتاب درباره خیانت و رمز و رازهای اجتماعی نوشته شده و در آلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اوز گرچه یکی از سرشناس‌ترین نویسنده‌های اسرائیل است، اما به مخالفت با سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس شهرت دارد.

رمان «یهودا»

او درباره کتاب برنده جایزه‌اش گفت: من فقط به 20 یا 50 سال گذشته فکر نکردم، بلکه 2000 سال گذشته را مدنظر قرار دادم.

این نویسنده 76 ساله در «یهودا» هم مثل آثار قبلی‌اش به درگیری‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها می‌پردازد.

به گزارش دویچه‌ وله، آموس اوز و مریم پرسلر که ترجمه کتاب او به زبان آلمانی را بر عهده داشته، روز هشتم جولای جایزه خود را در برلین دریافت می‌کنند.

آموس اوز که مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی است، از پدری روس و مادری لهستانی در بیت‌المقدس به دنیا آمد. او بیشتر برای استفاده از طنز و تخیل در داستان‌هایش شهرت دارد. آثار این نویسنده تاکنون به 42 زبان ترجمه شده‌اند. وی در کتاب «داستان عشق و تاریکی» شرح حالی از زندگی‌اش را نقل کرده است. این رمان سال 2004 در فرانسه منتشر شد و به فروش یک میلیون و 300 هزار جلدی در سراسر جهان دست یافت. این کتاب روایتگر داستان کودکی اوز در طول سال‌های 1940 در کشورهای اوکراین و لیتوانی است که شرحی از خانواده‌ وی و ماجراهای پیرامون آن است. این نویسنده تاکنون جوایز ادبی دیگری از جمله جایزه «گوته» آلمان، جایزه «فمینا» و مدال فرهنگی لژیون دونور فرانسه را کسب کرده است

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید