اهدای جایزه آکادمی چشم پزشکی آمریکا به سه محقق ایرانی

http://www.callforpapers.ir/آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) جایزه “Achievement Award ” سال ۲۰۱۵ خود را به دکتر علیرضا لاشیئی، عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا برادران رفیعی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر محمد مهدی پرورش اعطا کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر لاشیئی درباره این جایزه و نحوه انتخاب خود، گفت: آکادمی چشم پزشکی آمریکا، هرساله تعدادی از چشم پزشکان را در آمریکا و سایر کشورهای جهان کاندید و بر اساس معیارهای تعیین شده ارزیابی و نیز بر اساس امتیازهای کسب شده، جایزه دستاوردها یا “Achievement Award ” را به آنان اعطا می‌کند.

وی در مورد معیارهای داوران برای کسب این جایزه گفت: برخی از این معیارها شامل سوابق علمی و پژوهشی فرد، مقاله و یا پوستر که برای آکادمی ارسال شده است و سابقه همکاری با AAO می‌باشد.

معاون پژوهشی بیمارستان فارابی با اشاره به این که اعطای جایزه از طریق ایمیل به اطلاع وی رسیده است، افزود: برخی از امتیازاتی که موجب انتخاب بنده شد مواردی همچون بیش از پنج سال همکاری با AAO به عنوان advisory panel منطقه مدیترانه شرقی، پوستری که با همکاری دکتر فقیهی تهیه و سه سال پیش رتبه اول را کسب کرد و سوابق پژوهشی دیگر بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد سابقه اعطای این جایزه به چشم پزشکان ایرانی گفت: این جایزه امسال غیر از بنده به دو همکار دیگر، دکتر علیرضا برادران رفیعی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر محمد مهدی پرورش نیز اعطا شده است. در سال‌های قبل نیز این جایزه به دکتر مسعود سهیلیان تعلق گرفته بود.

لاشیئی با تاکید بر این نکته که این نوع جوایز به فرد داده نمی‌شود بلکه به همکاران و مجموعه‌ای که فرد در آن کار می‌کند تعلق دارد، گفت: این جایزه افتخاری است که بیمارستان فارابی وهمکاران ما در این مجموعه به ویژه همکاران معاونت پژوهشی بیمارستان و پژوهشکده علوم بینایی کسب کرده‌اند و حاصل کار تیمی است.

وی اظهار امیدواری کرد این تلاش و همکاری تداوم یافته و انشاءالله بخش پژوهش در بیمارستان فارابی، قطب علمی چشم پزشکی کشور، نتایج و ثمراتی بیش از این داشته باشد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید