ساعت به وقت «پلوتو» چند است؟

 

http://www.callforpapers.ir/دانشمندان ناسا ابزاری ارائه داده‌اند که ساعت به وقت «پلوتو» را به کاربران نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ هر روز، در لحظه‌ای در غروب و افق زمین، شفافیت زمین همسان با شفافیت ظهر پلوتو است.

ناسا نوعی ابزار تعاملی جدید ارائه داده که وقت تقریبی «پلوتو» را بسته به مکان کاربر ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین به کاربر امکان تنظیم ریمایندر برای اوقات آتی «پلوتو» می‌دهد.

کاربران این ابزار همچنین می‌توانند برای شمارش روزهایی که به عبور تاریخی نیوهورایزنز از کنار پلوتو و قمرهایش مانده، با ناسا سهیم شوند.

فضاپیمای 700 میلیون دلاری نیوهورایزنز در ژانویه 2006 به فضا پرتاب شد؛ هدف از این برنامه، بررسی سیاره کوتوله پلوتو و قمرهای آن به همراه سایر اجرام آسمانی در کمربند کویپر است.

این فضاپیما مجهز به هفت ابزار علمی مختلف است که برای بررسی دقیق پلوتو و پنج قمر این سیاره کوتوله مورد استفاده قرار خواهند گرفت؛ مطالعه جو، نقشه‌برداری از ترکیبات سطح، اندازه‌گیری دما و بررسی ویژگی‌های زمین‌شناسی پلوتو و قمر شارون، بخشی از این ماموریت محسوب می‌شوند.

سیاره کوتوله پلوتو در فوریه 1930 توسط «کلاید تامبا» اخترشناس آمریکایی کشف شد. پلوتو تا سال 2006 نهمین سیاره منظومه شمسی محسوب می‌شد، اما بدلیل کشف چند سیاره در ابعاد پلوتو، این سیاره به سیاره کوتوله تبدیل شد؛ دمای هوای پلوتو منفی 225 درجه سانتیگراد است که برای یخ‌زدن نیتروژن و متان کافی است.

نیوهورایزنز، 14 ژوئیه (23 تیر 94) در نزدیک‌ترین فاصله با پلوتو قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید