فراخوان پنجمین جشنواره شعر انقلاب

http://www.callforpapers.ir/پنجمین جشنواره شعر انقلاب در دو بخش شعر و پژوهش فراخوان خود را منتشر کرد و شرکت‌کنندگان تا 30 آبان فرصت دارند آثار خود را پس از ثبت نام در سایت www.artfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در این فراخوان آمده است: به منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین کشف استعدادهای برتر در این زمینه، حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، پنجمین جشنواره شعر انقلاب را در دو قالب شعر نو و کهن در بهمن‌ماه برگزار می‌کند.

بخش‌های این جشنواره شامل دو بخش شعر (مجموعه شعر و تک اثر) و پژوهش (بررسی شعر انقلاب اسلامی)، (کتاب و مقاله) می‌شود.

موضوعاتی که در فراخوان این جشنواره آمده، بدین شرح است: مسائل و اتفاقات سال‌های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب/ سنگ‌اندازی‌های گروه های معاند پس از انقلاب همچون ترورها، فتنه ها، منافقین/ تأثیر انقلاب در منطقه و جهان در شکل گیری جریاناتی از قبیل بیداری اسلامی و نهضت های آزادی بخش/ تهدیدهای پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و فرصت های به دست آمده در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی/ تکریم چهره های شاخص انقلاب، مبارزین و شهدا/ انقلاب و وحدت جهان اسلام.

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره ملزم به رعایت مقررات ذیل هستند:

در بخش مجموعه شعر شرکت کنندگان می توانند در هر قالب شعر کهن و شعر نو، حداقل 25 قطعه شعر (چاپ شده یا آماده چاپ که مرتبط با موضوع فراخوان باشد) ارائه کنند.

 

در بخش تک اثر شرکت کنندگان می توانند حداقل 2 و حداکثر 5 قطعه شعر مرتبط با موضوع فراخوان را به دبیرخانه ارائه کنند.

در بخش پژوهش شرکت کنندگان می‌توانند در بخش پژوهش بین 2 تا 4 مقاله که حداقل 2500 و حداکثر 5000 کلمه باشد و همچنین پایان‌نامه یا کتاب پژوهشی مرتبط با موضوع جشنواره را به دبیرخانه ارسال کنند.

بنا بر این گزارش، این جشنواره در مجموع 50 نفر از شرکت کنندگان را در دو بخش شعر و پژوهش به مرحله پایانی دعوت خواهد کرد که در صورت حضور و شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی علاوه بر کمک هزینه ایاب و ذهاب، مبلغ 500هزار تومان نیز به آن‌ها اهدا می کند. همچنین فرصت انتشار یک مجموعه اثر به نفرات برگزیده در بخش مجموعه شعر و تک اثر و نفر برگزیده در بخش پژوهش توسط انتشارات سوره مهر از جوایز دیگر این جشنواره است.

آخرین مهلت ارسال آثار حداکثر تا تاریخ 30 آبان است و هنرمندان می توانند پس از ثبت نام در سایت www.artfest.ir و درج کد رهگیری آثار خود را به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره های حوزه هنری ارسال کنند.

برگزاری جشنواره و معرفی نفرات برتر جشنواره بهمن ماه و در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید