ایجاد مقطع ارشد مهندسی آب و سازه‎‎های هیدرولیکی در دانشگاه یزد

http://www.callforpapers.ir/شورای گسترش آموزش عالی کشور با ایجاد رشته مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد موافقت کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر “رضا پورحسینی” مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی یکی از گرایش‌های رشته مهندسی عمران در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا است که امکان اخذ درس و پژوهش در شاخه‌های آب، سازه و ژئوتکنیک را دارد.

وی افزود: دانشجویان با اخذ دروس تئوری و انجام پژوهش‌هایی در زمینه سازه‌هایی که در ارتباط با آب است، دانش فنی و تجربی خویش را در زمینه تحلیل و طراحی این سازه‌ها ارتقا می‌دهند.

پورحسینی ادامه داد: دانشجویان این رشته می‌توانند ضمن اخذ دروس اصلی، دروس اختیاری را از میان دروس اصلی گرایش‌های سازه، خاک، زلزله و محیط زیست انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: تعداد واحدهای کارشناسی ارشد این گرایش 32 واحد است که 24 واحد آن دروس تئوری و عملی است، دو واحد سمینار و شش واحد پایان‌نامه است.

به گفته این مسئول، دروس اصلی گرایش آب و سازه‌های هیدرولیکی شامل هیدرولیک پیشرفته، طراحی هیدرولیکی سازه‌ها، یکی از دروس هیدرودینامیک، هیدرولیک محاسباتی یا روش اجزای محدود و نیز یکی از دروس سدهای خاکی و بتنی است.

مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه یزد خاطر‌نشان کرد: دانش‌آموختگان این رشته قادر خواهند بود در طراحی، اجرا و نظارت و بهره‌برداری از سازه‌های هیدرولیکی با وزاتخانه‌هایی چون وزارت نیرو، کشاورزی و سازمان‌هایی چون جهادسازندگی، شهرداری‌ها و شرکت‌هایی که در امر طراحی و اجرای سازه‌های هیدرولیک فعالیت دارند، همکاری کنند.

همکاری در طراحی و اجرای طرح‎‎هایی در زمینه‌ی سدسازی، سازه‌های انتقال آب، شبکه‌های آبرسانی، بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، مهندسی رودخانه، سازه‌های دریایی و غیره از زمینه‌های کاری دانش‌آموختگان این گرایش است که پورحسینی به آنها اشاره کرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید