فراخوان سازمان نظام پرستاری برای شرکت در انتخابات چهارم

http://www.callforpapers.ir/مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری کانون اصلی تاثیرگذاری بر روند پرستاری کشور و نیز تریبونی برای طرح مطالبات صنفی و حرفه‌ای پرستاران در مجامع کلان کشور است، از پرستاران برای شرکت در انتخابات 29 خرداد دعوت کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ،‌ سعید لک در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در یادداشتی آورده است:« همانطور که استحضار دارید در توسعه پایدار جوامع، سلامت و امنیت مقام اول را دارا می‌باشد. حال آنکه حافظ اصلی سلامت و ستون مهم و اساسی خیمه سلامت، علم، هنر و حرفه پرستاری و مراقبت می‌باشد؛ به عبارت دیگر پرستاری و پرستاران محور نظام سلامت هستند. سازمان نظام پرستاری از ابتدا با این نگاه و رویکرد به عنوان نماینده پرستاران در نظام سلامت کشور آغاز به کار کرد.

تشکیل یک سازمان صنفی و حرفه‌ای برای پرستاران، اتفاق کم نظیر دوران معاصر در عرصه پرستاری بوده که مبدا تغییر و تحولات اساسی در عرصه پرستاری شده است؛ این رویداد منحصر به فرد، دیدگاه‌های جدیدی را با رویکرد حرفه‌ای برای پرستاری کشور مطرح کرده که ظهور و بروز آن ضمن تغییر نگرش‌ها نسبت به جایگاه پرستاری در جامعه، نقش بسزایی را در پیشرفت و تعالی حرفه پرستاری ایفا کرده است.

بحمدا… امروز سازمان نظام پرستاری کشور در آستانه دوره چهارم از حیات پرافتخار خود به منشأ عمده تحولات در عرصه پرستاری کشور تبدل شده است، به گونه‌ای که به اذعان اکثر فعالان عرصه نظام سلامت، این سازمان کانون اصلی تأثیرگذاری بر روند پرستاری کشور و نیز تریبونی برای طرح مطالبات صنفی و حرفه‌ای پرستاران در مجامع کلان کشور است. حتی در سایه فعالیت پویای سازمان نظام پرستاری امروز پرستاری ایران در عرصه بین‌الملل نیز دارای جایگاه و اهمیت درخور توجه است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که بزرگ‌ترین ضرورت نظام سلامت در حال‌حاضر رعایت حقوق مردم، مددجویان و بیماران به عنوان گیرندگان و دریافت‌کنندگان خدمات نظام سلامت می‌باشد که به فرمایش مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) خانواده‌های بیماردار نباید جز رنج بیماری رنج دیگری داشته باشند. اما زمینه و مقدمه لازم برای نیل به این هدف چیست؟ قاعدتا مادامی که دست اندرکاران نظام سلامت اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و … از یک نظم و ساماندهی درونی برخوردار نباشند؛ هیچ‌گاه نمی‌توانند مرحمی بر درد مددجویان باشند. از این روست که ضرورت وجود یک نماینده و نهاد صنفی و حرفه‌ای جهت ساماندهی و چهارچوب‌بندی مسائل صنفی آشکار می‌شود.»

وی در بخش دیگری از یادداشت خود ضمن تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات پیش‌روی نظام پرستاری، ادامه داد:« حال با بیان این مطالب اهمیت حضور یک نماینده حرفه‌ای و نیز برگزاری انتخابات و نیز شرکت آگاهانه اجتماع پرستاران در این عرصه روشن‌تر می‌شود. بی‌شک برگزاری دور دیگری از انتخابات صنفی نظام پرستاری به منزله انرژی و توانی تازه‌تر برای پیگیری مواضع و مطالبات پرستاری است. بنابراین لازم می‌نماید که پرستاران آگاه و با بصیرت در سراسر کشور با نگاهی همه جانبه در زمینه شناخت کاندیداها و نیز با دقت و تعصب نسبت به آینده و سرنوشت حرفه عزیزمان در این انتخابات شرکت نمایند و با حضور حداکثری خود اقتدار حرفه پرستاری را بار دیگر بر همگان یادآور شوند.

صرف نظر از اینکه چه فرد یا افرادی در نهایت پیروز این انتخابات هستند، مطلب اصلی شور و اشتیاق و استقبال پرستاران از این انتخابات است. چرا که حضور پررنگ و حداکثری پرستاران در حقیقت باعث استحکام بیشتر بنیان نظام پرستاری و در نهایت اقتدار دو چندان پرستاران در عرصه نظام سلامت کشور می‌شود. انتخابات 29 خرداد فرصتی است تا تک تک پرستاران با آگاهی و بینش صحیح حرفه‌ای گامی موثر در راه شکوفایی و اعتلای بیش از پیش پرستاری کشور بردارند تا بتوانیم با تکیه بر سازمانی هدفمند و قدرتمند علاوه بر تامین مطالبات حرفه‌ای خود، با آرامش و اطمینان خدمت‌رسانی صحیح و شایسته‌ای به بیماران داشته باشیم.

در پایان از درگاه ایزد منان برای تمامی پرستاران زحمت‌کش و متعهد کشورمان عزت و سربلندی توام با توفیقات روز افزون را مسالت دارم.»

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید