برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی به صورت مجازی و وب‌کنفرانس در کشور

http://www.callforpapers.ir/رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در آینده‌ای نزدیک برخی کارگاه‌های توانمندسازی بر حسب نوع و موضوع کارگاه به صورت مجازی و وب‌کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: به پیشنهاد بنیاد نخبگان استان فارس و با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان و همکاری بنیادهای استانی، در آینده‌ای نزدیک برخی کارگاه‌های توانمندسازی بر حسب نوع و موضوع کارگاه به صورت مجازی و وب‌کنفرانس برگزار خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به اهداف این طرح افزود: این شیوه برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه، جلوگیری از موازی‌کاری، افزایش تعداد مخاطبین دوره‌های آموزشی، امکان ایجاد طرح جامع آموزش الکترونیک صاحبان استعدادهای‌ برتر و همچنین زمینه‌سازی بهره‌مندی از پتانسیل‌های تمام بنیادهای نخبگان استانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این روش علاوه بر ارتباط صدا و تصویر، استاد قادر به ارائه امکانات گوناگون (نمایش فیلم، وایت‌برد، چت، اشتراک انواع فایل، ریموت کنترل و غیره) جهت برگزاری جلسات الکترونیکی (وبینار)، وب کنفرانس، کلاس مجازی (Virtual Classroom)، سمینار و کارگاه آموزشی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: از ویژگی‌ها و امکانات سیستم وب‌کنفرانس می‌توان به ارسال و دریافت صدا، تصویر و پیام‌متنی در سمینار تحت وب، امکان اتصال با حداقل سرعت از خانه یا دفتر کار به نشست، امکان برقراری پرسش و پاسخ به صورت خصوصی و عمومی، امکان شرکت در کنفرانس از طریق تبلت یا گوشی هوشمند، امکان مشاهده صفحه میزکار توسط سایر کاربران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌هایی که امکان استفاده از مطالب ضبط شده دارد توسط مدرسین، ضبط شده و برای استفاده متقاضیان روی سایت بنیادهای قرار می‌گیرد، افزود: از تمام رؤسای بنیادهای استانی درخواست شده است کارگاه‌هایی که پتانسیل برگزاری آن‌ها در هر استان وجود دارد را اعلام کنند تا با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوان از امکانات موجود به صورت بهینه استفاده کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در پایان با بیان اینکه برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که در هر ماه بین دو تا سه کارگاه برگزار شود، گفت: با توجه به تنوع و نوع کارگاه‌ها انتظار می‌رود همه استان‌ها حداقل یک کارگاه در سال به صورت وب‌کنفرانس برگزار کنند که در آن صورت برگزاری حداقل 30 کارگاه در سطح کشور، تعداد مناسبی خواهد بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید