فراخوان سومين کنفرانس ملي پيشرفت‌هاي ابررسانايي

http://www.psi.ir/upload/1391/ncas3/pages/poster_s.jpgسومين کنفرانس ملي پيشرفت‌هاي ابررسانايي اواخر ارديبهشت ماه در دانشگاه کاشان برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، بهرام خوشنويسان، دبير اين کنفرانس با اشاره به اينکه از ابر رسانايي مي‌توان براي خطوط انتقال فشار قوي استفاده کرد، اظهار کرد: استفاده از اين سيستم موجب بهبود راندمان خطوط مي‌شود.

وي، کاهش اتلاف انرژي را از مزاياي ابررسانايي دانست و افزود: به وسيله اين سيستم مي‌توان مغناطيس قوي ايجاد و براي مصارف صنعتي و پزشکي از آن استفاده کرد.

عضو هيات علمي گروه فيزيک دانشگاه کاشان، هدف از برگزاري اين کنفرانس را شناساندن بيشتر علم ابررسانايي به صنايع و گسترش اين رشته ذکر کرد و ادامه داد: در اين کنفرانس مسايل پيرامون سيستم‌هاي ابر رسانايي بررسي مي‌شود.

وي در گفتگو با ایسنا خاطر نشان کرد: برگزاري اين کنفرانس‌ها فرصتي براي آشنايي پژوهشگران با علم روز دنيا و ارايه يافته‌هاي علمي است تا زمينه رشد علم و فناوري را فراهم آورند.

خوشنويسان، آخرين مهلت دريافت مقالات و شرکت در کنفرانس را ‌٢٠ فروردين ماه سال آينده عنوان کرد و گفت: علاقمندان براي شرکت دراين کنفرانس مي‌توانند آثار خود را به آدرس الکترونيکي www.psi.ir/?ncas3 ارسال کنند.

سومين کنفرانس ملي پيشرفت‌هاي ابررسانايي به همت دانشگاه کاشان، انجمن فيزيک ايران و همکاري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي ‌٢٨ و ‌٢٩ ارديبهشت ماه سال آينده در دانشگاه کاشان برگزار مي‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید