حذف آزمون دكتری برای دانشجویان نخبه

http://pic.bonab.ir/8905/001.jpgمعاون فرهنگی و امورنخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: آیین نامه حذف آزمون های متعدد برای راهیابی به مقاطع بالای تحصیلی در دستور كار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد تا درصورت حفظ پویایی علمی، آنها بدون امتحان و به طور مستقیم وارد دوره دكتری شوند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دكتر’سید حسن حسینی’ اظهار داشت: تصویب آیین‌نامه اعطای بورس تحصیلی به نخبگان و استعدادهای برتر یكی از مصوبات جلسه اخیر هیات امنای بنیاد ملی نخبگان است و در تلاش هستیم با اجرای این آیین‌نامه مازاد بر سهمیه دكتری، دانشجویان نخبه و استعدادهای برتر بدون امتحان ورودی وارد دوره دكترا شوند.

وی تاسیس دفتر جذب نخبگان برای جذب این افراد در هیات علمی دانشگاه ها را نیز از دیگر برنامه های بنیاد ملی نخبگان خواند و ادامه داد: برای اینكه افراد بتوانند این مسیر را سریع تر طی كنند، دفتر ویژه جذب هیات علمی دانشگاهها تشكیل شده است كه راهكار و شیوه مناسب برای نخبگانی است كه علاقه مند به عضویت در هیات علمی دانشگاهها هستند.

به گزارش بنیاد ملی نخبگان، حسینی با اشاره به آیین نامه جذب نخبگان در شركت های دانش بنیان خاطرنشان كرد: بر اساس این آیین نامه افراد نخبه در استخدام شركت دانش بنیان قرار می گیرند و بنیاد تا مدتی بخش عمده ای از حقوق آنها را به شركت پرداخت می كند. این فرصت مناسبی است تا نخبگان با كار و كار آفرینی آشنا شوند .

به گفته دكتر حسینی، تاكنون 190 طرح در حوزه‌های مختلف از جشنواره‌های علمی مختلف در كشور توانسته‌اند از اعتبار پژوهش و فناوری بهره‌مند شوند.

وی با بیان این كه از میان 784 مشمول استفاده از تسهیلات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان، 437 نفر از دانشگاه علوم پزشكی تهران بوده‌اند خاطرنشان كرد: همچنین از میان 54 نفری كه موفق به دریافت اعتبار پژوهشی بنیاد ملی نخبگان ویژه استادیاران جوان شده‌اند 13 نفر از دانشگاه علوم پزشكی تهران بوده‌اند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید