جشنواره خلاقیت علمی – پژوهشی

برگزاری دومین جشنواره خلاقیت علمی – پژوهشی در دانشگاه تبریز

دومین جشنواره پویایی و خلاقیت علمی – پژوهشی (جایزه بزرگ دانشجویی دانشگاه تبریز) با اهدای جایزه دکتر علی پولاد اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.irدکتر محمدتقی اعلمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه دانشجویان و جوانان نخبه مهمترین سرمایه ملی در به ثمر رسیدن برنامه‌های توسعه ملی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور هستند، گفت: این جشنواره به منظور ایجاد بستری مناسب برای شناسایی، حمایت و تشویق نخبگان پژوهشی و دانشجویان مبتکر دانشگاه تبریز و هدایت این استعدادهای درخشان به سمت اولویت‌های راهبردی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط عمومی متقاضیان، افزود:  دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز و همچنین فارغ‌التحصیلانی که بیش از ۶ ماه از تاریخ فارغ‌التحصیلی آن ها نگذشته باشد، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

دکتر اعلمی همچنین با یادآوری اینکه جشنواره در ۴ گروه عمده تخصصی شامل علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و کشاورزی، دامپزشکی برگزار می‌شود، اضافه کرد: متقاضیان باید برای جمع‌آوری امتیاز در فرایند داوری تمام دستاوردهای پژوهشی خود را از قبیل جوایز و نشان‌های علمی – پژوهشی دریافتی از جشنواره‌های داخلی و خارجی، ثبت اختراع، اکتشاف، نوآوری و نظریه‌پردازی، همکاری در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و دستاوردهای تجاری‌سازی شده، احراز عناوین دانشجوی نمونه، نخبه و استعداد درخشان و مشارکت در تالیف و ترجمه کتاب را ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک و تخصیص امتیازات توسط هیات داوران، از هر گروه عمده تخصصی ۳ نفر برتر انتخاب و به عنوان دانشجویان برگزیده اول تا سوم گروه مورد نظر معرفی می‌شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تبریز، دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به وبگاه جشنواره به آدرس Jashnvareh.tabrizu.ac.ir شیوه نامه اجرایی جشنواره را مطالعه کنند.

تاریخ برگزاری جشنواره نیمه اول اسفندماه امسال بوده و متقاضیان باید تا ۲۰ بهمن ماه نسبت به ارسال دستاوردهای خود اقدام کنند.

 

ایسنا

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید