فراخوان فصلنامه

فراخوان فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی

فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی،با صاحب امتیازی مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا با موضوعات پزشکی، و… فراخوان مقاله دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، طب انتظامی بدلیل ساختار ، ماموریت و ماهیت موارد مرتبط با آن یک حیطه کاملاً تخصصی است. جنس خاص ماموریت و شرح وظایف آن، باعث می شود که در بسیاری از موارد نیازمند همکاری نیروهای متخصص در رشته های مختلف با یکدیگر باشد. ساختار آن ایجاب می کند که همواره همگام با آخرین تحولات فناوری و دانش گام بردارد و ماهیت آن از سوی دیگر نیاز به انجام تحقیق و پژوهش ، هم بنیادی و هم کاربردی را ایجاب میکند. حوزه های عملکردی طب انتظامی ، فقط در مسایل درمانی مرتبط با پزشکی و یا بهداشتی نیست. پژوهشهای قابل انجام و دارای کاربرد موثر در حوزه طب انتظامی ، در واقع کاربردهای دانشهای علوم پزشکی (شامل روانشناسی ، بیولوژی ، ژنتیک و علوم آزمایشگاهی) در مسایل انتظامی هستند.

مانند کاربردهای علوم آزمایشگاهی و یا ژنتیک در مسایل تشخیص هویت . از سوی دیگر بسیاری از حیطه های کارکردی انتظامی با خود مسایل مرتبط با حیطه های ذکر شده به همراه می آورند. به عنوان مثال ، طب هوایی در نیروهای هوا ناجا بدلیل حضور نیروهای انتظامی در شرایط خاص پروازی ، کاربرد خواهد داشت. حوزه طب انتظامی ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ای از واﺣﺪهای ﻓﻌﺎل ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ اﺳﺖ که ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻮﺳﻌﻪ و هماهنگی در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی ، ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎی ﻛﻠﻲ ، هداﻳﺖ و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎی ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ و ﭘﮋوﻫﺸﻲ در جهت اعتلای عملکرد بین بخشی و به روز شدن دانش و فناوری مورد لزوم برای نیروی انتظامی ، اﻳﺠﺎد می شود.

از اهداف راهبردی حوزه طب انتظامی بدین موارد می توان اشاره کرد:

  •   ﻫﺪاﻳﺖ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت در حیطه های مختلف علوم مرتبط با طب انتظامی ، تحت پوشش یک پژوهشکده واحد
  •   ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ ﻫﻤﻜﺎری و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ های بین بخشی بین معاونت های مختلف ناجا
  • ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ ﻫﻤﻜﺎری و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ های برون بخشی بین ناجا و دانشگاهها و ارتباطات بین المللی
  •   ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی از اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﻣﻮازی در زمینه طب انتظامی

علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و شرایط ارسال دست نوشته های ارزشمند خود در این دوره فراخوان به پایگاه اطلاع رسانی مجله مراجعه و یا با دبیرخانه آن ارتباط برقرار نمایند.

[اطلاعات کامل ژورنال]

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید