اطلس سرطان

«اطلس سرطان» محققان ایرانی رونمایی می‌شود

کتاب «اطلس سرطان» در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان‌ها که طی روزهای نهم تا یازدهم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، دکتر حسین دانشور،‌ دبیر اجرایی کنگره ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب اطلس سرطان گزارش جامع و مدونی از آمار و اطلاعات بسیار مهم و ضروری در مورد سرطان را به روش کاملا خلاقانه و مدرن به تصویر کشیده است تا منبع قابل دسترس و ضروری برای تمام افرادی که درگیر مبارزه با سرطان هستند در دسترس قرار گیرد.

وی افزود: این اطلس اطلاعات لازم را در اختیار تمام گروه های ذینفع از جمله مدیران و سیاستگذاران، متخصصین علوم پایه و بالینی، محققان و دانشجویان، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه و مردم قرار می دهد.

دکتر دانشور گفت: این کتاب به روز و مبتنی بر شواهد، انبوهی از داده‌های قانع‌کننده برای کمک به مبارزه علیه سرطان در کشورهای سراسر دنیا را ارائه می‌دهد.

وی افزود: این ویراست از اطلس سرطان منحصربه‌فرد است چرا که نظرات کارشناسان سراسر جهان را با بیش از ۴۰ نویسنده و منتقد در کنار یکدیگر قرار داده است و عنوان منبعی برای گروه‌های مختلف طراحی شده است و نیز کارشناسان همکار با سوابق گوناگون مانند مراکز دانشگاهی تا نهادهای دولتی و سازمان‌های غیردولتی در تهیه آن تلاش کرده‌اند.

دبیر اجرایی اولین کنگره سرطان اضافه کرد، خوشبختانه در بیشتر نقشه‌های این کتاب وضعیت سرطان، عوامل خطر و اقدامات صورت گرفته مربوط به ایران هم وجود دارد.

گفتنی است اطلس سرطان در ۱۳۶ صفحه در قطع بزرگ و چاپ تمام رنگی به همت شبکه ملی تحقیقات سرطان کشور به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید