برگزاری کارگاه

برگزاری کارگاه برای نابینایان در کتابخانه ملی

کارگاه «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای نابینایان» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، اداره کل اطلاع رسانی این سازمان در نظر دارد چهارمین دوره سلسله کارگاه «فناوری‌های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» را با عنوان «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای نابینایان» با تدریس سید مهدی صادقی نژاد، حسین عبدالملکی و امید هاشمی، برگزار کند.
بر این اساس در این کارگاه، ابتدا درباره «نحوه مشارکت نابینایان در کارهای پژوهشی با افراد بینا» بحث شده و سپس استفاده از Dropbox و Google Drive و استفاده از آن‌ها در پژوهش‌های مشارکتی توسط نابینایان آموزش داده می‌شود.
از دیگر آموزش‌های این کارگاه می‌توان به آموزش به اشتراک گذاری اطلاعات در برخی وبسایت‌های کاربردی با تاکید بر پژوهش و نیز شبکه‌های اجتماعی، ارائه نکات و توصیه‌های کاربردی در زمینه «تعامل اجتماعی، نابینایان و پژوهش مشارکتی»، اشاره کرد.
دوره اول و دوم کارگاه «فناوری‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» در آبان و بهمن سال گذشته و دوره سوم این سلسله کارگاه، در مرداد ماه سال جاری برگزار شد. دوره‌ چهارم نیز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه، از ساعت ۹ تا ۱۳ در بخش نابینایان کتابخانه ملی واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، طبقه همکف، به طور رایگان برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند جهت حضور و ثبت نام در این کارگاه از طریق پست الکترونیک Vi@nlai.ir و شماره تماس‌های ۸۱۶۲۳۲۲۹ و ۸۱۶۲۳۲۳۱ تماس بگیرند.
گفتنی است به شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطاء می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید