جذب هیات علمی

برقراری عدالت آموزشی با جذب هیات علمی در مناطق محروم

رییس دانشگاه آزاد در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم برقرای عدالت آموزشی با جذب هیات علمی در مناطق محروم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، دکتر میرزاده در این جلسه با تاکید بر اینکه وجود سه عنصر عضو هیات علمی، فضا و امکانات آموزشی و تصویب رشه محل های قانونی برای توسعه تحصیلات تکمیلی لازم است، گفت: این سه عنصر در دانشگاه وجود داشته در واقع پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی با استاندارهای لازم صورت گرفته است و ما به دنبال توسعه کیفی در این دانشگاه هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آمار پذیرفته شدگان داوطلبان آزمون دکتری، اظهار داشت: از ۱۱۴ هزار نفر کل داوطلبان در آزمون دکتری این دانشگاه، تنها ۹درصد موفق به راهیابی به دانشگاه آزاد اسلامی شده اند و بقیه مردود شده اند.
وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی تمامی استانداردهای لازم رعایت شده است ، گفت: این دانشگاه با در اختیار داشتن ۶۸ هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و استاد مدعو، ۱۱هزار کارگاه و آزمایشگاه در طرح ساها، ۲۰ میلیون مترمربع فضای مسقف، نزدیک به ۴۰درصد بار آموزش عالی کشور را عهده دار است.
دکتر میرزاده با اشاره به تلاش و نظارت داخلی دانشگاه برای حفظ کیفیت،گفت: برای ارتقای کیفیت و توسعه کیفی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در استانها در واحدهای مادر ادغام شد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه تحصیلات تکمیلی را یک مزیت برای کشور شمرده اند، اظهار داشت: تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای رتبه علمی کشور بسیار تاثیرگذار بوده است. وی با بیان اینکه رتبه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ مشارکت در تولید جهانی علم ۱۶۲ است گفت: مقام علمی ایران در پایگاه معتبر علمی (ESI) در رده ۱۶ قرار دارد که اگر تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی را در این آمار در نظر نگیریم این رتبه ۲۳ خواهد شد. وی افزود: در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰ درصد از تولیدات علمی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی تولید شده است.

برقرای عدالت آموزشی با جذب هیات علمی در مناطق محروم
وی با اشاره به جذب هیات علمی در مناطق محروم کشور، خاطر نشان کرد: به منظور جذب هیات علمی در مناطق محروم و برقرای عدالت آموزشی مقرر شده ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای هیات علمی مناطق محروم در نظر گرفته شود تا در آن مناطق نیز جذب هیات علمی داشته باشیم.
نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشکر از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی که منجر به توسعه عدالت آموزشی و بومی گزینی شده است ابراز امیدواری کردند این سیاست که مانع خروج نخبگان و جوانان از کشور با هدف ادامه تحصیل شده است با قوت ادامه یابد.

در ادامه محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از برگزاری سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شده بود، گفت: این همایش نماد وحدت بین شیعه و سنی حول محور امام حسین (ع) بود.

در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رئیس این کمیسیون با بیان این مطلب گفت: در این‌همایش مشخص شد که بزرگان اهل سنت‌نیز محبان اهل بیت هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی برای فرهنگ مردم اهتمام ویژه ای قائل است 
حجت الاسلام سلیمی دبیر کمیسیون و نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزرای همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردم نهاد است که برای فرهنگ مردم اهتمام ویژه ای قائل است و باید برگزای این قبیل همایش ها در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از برگزاری چنین همایش هایی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کردند باید چاره ای اندیشیده شود تا سخنرانی ها ی این همایش از رسانه ملی نیز پخش شود.
دکتر میرزاده رئیس دانشگاه ازاد اسلامی نیز با اشاره به برگزرای سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، گفت: این همایش پاسخی قاطع به گروه هایی از جمله داعش بوده که باعث کشتار و فتنه جویی در کشورهای اسلامی شده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور علمای اهل سنت و تشیع از سیستان و بلوچستان، فرمانداران استان، استادان دانشگاه ها، دانشجویان، نخبگان و علمای اهل سنت از کشور پاکستان برگزار شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید