جشنواره

۳۰ مهرماه آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره ی کارآفرینی و کسب و کار شریف

عصر روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه سال جاری رویداد آشنایی با هشتمین جشنواره vccup به همت مرکز رشد و کار آفرینی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور شرکت های مختلف سرمایه گذاری و فعالان کسب و کار در سالن جابر بن حیان این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، در ابتدای این برنامه مهندس دهبیدی پور مدیر مرکز رشد و کار آفرینی دانشگاه صنعتی شریف طی سخنان خود گزارشی از روند رو به رشد مرکز ارایه کرد و افزود: در بدو تاسیس مرکز رشد در دانشگاه صنعتی شریف حدود ۴۰ تا ۵۰ درخواست تاسیس شرکت در سال ارایه می شد که هم اکنون این رقم به حدود ۲۰۰ در خواست در سال رسیده است.
مهندس دهبیدی پور به موضوع شتاب دهنده شریف نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود ۷۰۰ طرح جهت بررسی به شتاب دهنده شریف رسید.
وی به اهداف برگزاری جشنواره vccup شریف هم اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی، ترویج و امید آفرینی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره است تا ضمن ایجاد فضایی رقابتی به توانمند سازی و پشتیبانی از طرح ها و ایده های نو و آماده سازی برای ایجاد کسب و کار برای علاقه مندان در آینده منجر شود.
مدیر مرکز رشد و کار آفرینی دانشگاه صنعتی شریف مشاوره های صحیح و سرویس مناسب و پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا را از ماموریت های مهم این مرکز خواند و افزود: نباید زمینه برای توهم کار آفرینی ایجاد شود و برای رسیدن به مسیر کارآفرینی، دانشگاه به تنهایی نمی تواند طی مسیر کند و نیازمند چتر حمایتی نهادهای دولتی توانمند و بخش خصوصی و باسابقه است.
مهندس دهبیدی پور در ادامه اظهار کرد: امیدواریم در پایان اختتامیه جشنواره vccup اثرات ملموس حضور بخش خصوصی در ارتباط با توانمند کردن تیم ها را شاهد باشیم.
وی گفت: سابقه کار آفرینی در دانشگاه صنعتی شریف به سال ۷۹ باز می گردد و هم اکنون حدود ۱۶ سال از قدمت این مرکز در دانشگاه شریف می گذرد.
مهندس دهبیدی پور گفت: مرکز رشد و کار آفرینی شریف نیز سال۸۹ تاسیس شد تا فضای واقعی کسب و کار را برای علاقه مندان ایجاد نماید و پس از آن سال ۹۲ شتاب دهنده شریف دایر گردید و تا کنون ۳۵ تیم توانسته از خدمات این مرکز استفاده نماید.
مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف در پایان به اخذ مجوز پارک علم و فناوری شریف اشاره کرد که با آغاز فعالیت پارک بتواند چتر حمایتی برای مراکز این چنینی باشد.
در ادامه این مراسم دکتر رضا زرنوخی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری توسعه تکنولوژی ایران و رییس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران خطر پذیر ایران طی سخنانی به الزامات توسعه سرمایه گذاری خطر پذیر در ایران پرداخت.
وی در ادامه به نقش vc در تامین مالی ایده های نوآورانه پرداخت و گفت: نقش حمایتی دولت از شرکت های نوپا در ایران متاسفانه خیلی کمرنگ است و این در حالی است که در اکثر کشورهای پیشرفته همچون دولت آمریکا تا حداقل دو سال اول حمایت های خود را برای شکل گیری و تقویت شرکت ها ادامه می دهد.
دکتر زرنوخی در ادامه به نقش نهاد های پشتیبان در تبدیل ایده به محصول نوآورانه پرداخت و پیشنهاد هایی جهت شکل گیری اکو سیستم vc ارایه کرد.
در ادامه برنامه مهندس سعید ذکایی مدیر عامل شرکت پارسا پلیمر شریف که از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف می باشد؛  به ذکر خاطرات خود از دوران تاسیس شرکت پرداخت و تجربیات خود را در این راه بیان کرد.
در پایان این نشست نیز پنل پرسش و پاسخ با حضور اساتید و علاقه مندان به حوزه کار آفرینی برگزار گردید.
گفتنی ست: مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کارآفرینی وکسب کار شریف از تیرماه آغاز و تا ۳۰ مهر ادامه دارد. علاقه مندان می توانند در فرصت باقی مانده به سایتsharifvccup.ir مراجعه و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید