مسابقات

حضور تیم رباتیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مسابقات بین المللی IMAV چین

مسابقات جهانی IMAV هر ساله به میزبانی یک کشور در دو حوزه ی محیطهای درونی و محیطهای بیرونی برگزار می گردد. در سال جاری تیم دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی موفق به حضور در این دوره از مسابقات گردیده است. این مسابقات امسال در کشور چین با حضور ۱۶ تیم در حوزه محیط های درونی و ۱۶ تیم در محیطهای بیرونی  از کشورهای فرانسه، المان، اسپانیا، مکزیک، هلند، چین، ایران و … در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.irچالش مسابقات در محیط های درونی که تیم دانشگاه نیز در ان حضور دارد، جستجو و حرکت خودگردان ربات در محیط خانه و حمل بار های کوچک است.  آنچه که مسابقات را قابل توجه نموده حضور فعال کلیه تیم های مطرح دنیا در حوزه حرکت خودگردان وجستجوی هوشمند ربات هاست که سطح رقابت بین المللی را بسیار بالا برده است.
در روز سه شنبه ۲۷ مهرماه تیم های شرکت کننده تمرینات خود را بر روی زمین اصلی مسابقه اغاز نمودند. با توجه به نزدیکی رنگهای انتخاب شده در ساختمان طراحی شده برای مسابقات محیط های داخلی تشخیص هوشمند در و پنجره محل ورود ربات پرنده دارای چالش زیادی به لحاظ پردازش تصویر بوده است. خوشبختانه در این مرحله تیم دانشگاه توانسته است به خوبی بر این مشکل فایق اید. چهارشنبه تمرینات تیم ها ادامه خواهد یافت و در روز پنج شنبه مسابقه نهایی ربات های پرنده در محیط بیرونی و در روز جمعه در محیط درونی انجام خواهد پذیرفت که تیم دانشگاه در این روز با حریفان بین المللی خود رقابت خواهد نمود.
نام ومشخصات برخی از تیم های شرکت کننده:
KN۲C – K.N.Toosi University of tech
ARC – Amir Kabir University
AKAMAV- Technische Universität Braunschweig – Germany
Tu delft- Delft University of Technology  – Netherland
MRL – QIUA – Iran
AUTMAV – AmirKabir University
QuetzalC – inaoe  – mexico
vision۴uav – university polytechnich of madrid – madrid

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید